استقبال از نوروز 96 با زیباسازی منظر شهری باغبادران  ……………………………………

استقبال از نوروز 96 با زیباسازی منظر شهری باغبادران ……………………………………

جین جیکوبز در وصف اهمیت خیابان و منظر شهری می­گوید: ”به شهر می اندیشید و چه به خاطر خواهد آمد؟ خیابان های آن ، هنگامی که خیابان های شهر زیبا و جالب باشد آن شهر سرزنده و زمانی که خیابان های شهر زشت و خسته کننده باشد، آن شهر ملال آور به خاطر آورده خواهد شد“.

زیباسازی و بهسازی محیط و پیرامون شهرها  از موارد بسیار مهم و مورد  توجه تمامی شهرداری­ های شهرهای دنیا و کشور است. شهرداری­ ها و شوراهای شهر تمام تلاش خود را به كار می­ بندند تا با زیبا كردن شهرها به ویژه گردشگاه­ های زیبا و جذاب، دیواره نگاره­ ها، المان­های شهری، ایجاد فضای سبز و ترکیب رنگ­ها  توجه گردشگران و مسافران را به شهرهای خود جلب كنند تا از آن طریق بتوانند به رونق اقتصادی شهروندان كمك تا اقتصاد شهری به جریان افتاده و شهروندان با كار و تلاش بیشتر زندگی بهتری داشته باشند و به تبع شهرها نیز پیشرفته­ تر شوند.

با توجه به اهمیت پتانسیل­ های طبیعی و ساختاری در شهر باغبادران، بار دیگر مدیریت شهری شهر باغبادران با همکاری اعضای محترم شورای اسلامی شهر، استقبال و پشتبانی مردم مهمان­پذیر منطقه و همکاری مشاور در تهیه طرح جامع منظر شهری باغبادران همت گمارد که نتایج ملموس و ماندگار آن در ایام نوروز 1396 به چهره شهر زیبایی و طراوتی منحصر به فرد بخشید.

 با توجه به افزایش مسافرت­ های بسیاری از مردم منطقه به شهر باغبادران و همچنین تحول و تغییرات محیط­ های شهری خصوصاً مراکز گردشگرپذیر، توقع از شهرداری برای ایجاد المان­ های شهری بیشتر از سال­های قبل شده است.

تهيه و ساخت المان­ ها و تنديس­ ها براي فضاهاي عمومي شهر و مكان­يابي آن­ها از ضرورت­ های فعالیت­ های شهری امروز محسوب می­گردد.

بر همین اساس مهندسین مشاور نقش و اندیشه مبنا با توجه به زمینه­ های فعالیت خود در شهر باغبادران جهت شناسایی ظرفیت­ های قابل توسعه در صنعت گردشگری شهر، این بار با رویکرد زیباسازی منظر شهری باغبادران دست به تهیه طرح جامع منظر شهری گمارد.

این طرح با بررسی و شناسایی خیابان­ها، لبه آب(رودخانه)، بناهای شاخص، پارک­ ها و میدان­ های شهر به عنوان مهمترین فضاهای شهری باغبادران آغاز و سپس به ارائه پیشنهادات در حوزه برنامه­ های راهبردی و عملیاتی با بیش از 50 عنوان برنامه پرداخته و پس از آن طراحی های لازم صورت گرفت.

اجرای طرح­های نوروزی در شهر باغبادران نشاط و پویایی، سرزندگی شهری، حس هویت­مندی، حس تعلق به مکان، ثبت خاطرات در اذهان و آرامش عمومی برای جامعه مهمان و جامعه میزبان را به همراه داشت.

_MG_0215

                                                                                           گالری تصاویر