پروژه فرصت های سرمایه‌گذاری شهر تیران

پروژه فرصت های سرمایه‌گذاری شهر تیران

جلسه شورای سرمایه‌گذاری شهر تیران با حضور شهردار محترم وقت، جناب آقای مهندس حسن شفیعی، اعضای محترم شورای شهر تیران و اعضای محترم هیئت عالی سرمایه گذاری و معاونت شهرسازی شهرداری تیران در تاریخ 29/09/99 تشکیل و پس از ارائه جامع و کامل از سوی مشاور تهیه کننده طرح مورد تصویب قرار گرفت.

در ارتباط با اهمیت تهیه این طرح می توان اذعان کرد که شهر تیران به عنوان مرکز شهرستان تیران وکرون یکی از مناطق مستعد سرمایه گذاری در عرص ههای مختلف در غرب استان اصفهان است. در تیران، قدمت تاریخی شهر، طبیعت و فرهنگ بومی مردم به یکدیگر گره خورده است. پتانسیل های اصلی شهر در حوزه کشاورزی، تیران را به یکی از قطب های کشاورزی غرب استان مبدل کرده است. همچنین وجود مراکز و شهرک های صنعتی همچون شهرک صنعتی تیران و رضوانشهر، اهمیت نقش این شهر را در حوزه صنعت نمایان می کند.  به علاوه قدمت دیرینه شهر و وجود آثار واجد ارزش تاریخی مهر قطعی بر فرهنگ، تاریخ و تمدن شهر تیران است که می تواند به تقویت نقش گردشگری شهر منجر شود.

با توجه به ظرفیت های متنوع شهر تیران در حوزه های مختلف، طرح مذکور با رویکرد راهبردی-ساختاری و عملیاتی در جهت پر کردن خلاء یک برنامه مدون و کارشناسی و بهره‌برداری حداکثری از داشته های شهر و رونق صنعت گردشگری در قالب یک کتابچه مدون به عنوان سند سرمایه گذاری شهر تهیه و تقدیم مدیریت شهری گردید.

این کتابچه که تدوین آن از اردیبهشت ماه سال 1399 تدوین آن آغاز گردید، قابلیتها و مزیتهای رقابتی شهر تیران را به تصویر کشیده است و در برنامه سرمایه گذاری آن حدود  35  بسته سرمایه گذاری در ابعاد مختلف گردشگری- تفریحی، کشاورزی، تجاری – خدماتی، کارآفرینی و تجارت الکترونیک تهیه و با اولویت های نیاز شهر و همچنین سود سرمایه گذاری طبقه بندی شده که بالغ بر 1862 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این پروژه ها و 5600 تعداد سهم اشتغال ایجاد شده در افق اجرای این برنامه می باشد که بیانگر شرایطی مساعد و بهینه جهت جذب و مشارکت بخش خصوصی می باشد.  

امید است نتایج اقدامات مذکور باعث ایجاد رفاه نسبی برای شهروندان و همچنین ایجاد پیشرفت روزافزون و درآمد پایدار برای مدیریت شهری شهر تیران را در بر داشته باشد.