نوروزی متفاوت : رونمایی از المان موضوعی مادر در شهر زرینشهر ………………………….

نوروزی متفاوت : رونمایی از المان موضوعی مادر در شهر زرینشهر ………………………….

زیباسازی و بهسازی محیط و پیرامون شهرها  از موارد بسیار مهم و مورد  توجه تمامی شهرداری­های شهرهای دنیا و کشور است. شهرداری­ ها و شوراهای شهر تمام تلاش خود را به كار می­بندند تا با زیبا كردن شهرها به ویژه گردشگاه­های زیبا و جذاب، دیواره نگاره­ ها، المان­ های شهری، ایجاد فضای سبز و ترکیب رنگ­ها  توجه گردشگران و مسافران را به شهرهای خود جلب كنند تا از آن طریق بتوانند به رونق اقتصادی شهروندان كمك تا اقتصاد شهری به جریان افتاده و شهروندان با كار و تلاش بیشتر زندگی بهتری داشته باشند و به تبع شهرها نیز پیشرفته­تر شوند.

با توجه کاهش طراوت شهری در شهرهای حاشیه رودخانه زاینده رود از جمله شهر زرینشهر به علت خشکسالی و همچنین تحول و تغییرات محیط­های شهری خصوصاً مراکز گردشگرپذیر، توقع از شهرداری­ها برای ایجاد المان­های شهری بیشتر از سال­های قبل شده است.

تهيه و ساخت المان­ها و تنديس­ ها براي فضاهاي عمومي شهر و مكان­يابي آن­ها از ضرورت­ های فعالیت­های شهری امروز محسوب می­گردد.

بر همین اساس مهندسین مشاور نقش و اندیشه مبنا با توجه به زمینه­ های فعالیت خود در شهر زرین شهر جهت شناسایی ظرفیت­ های قابل توسعه در صنعت گردشگری شهر، این بار با رویکرد زیباسازی منظر شهری، جانمایی المان­های موضوعی، طراحی محوطه­ های مرتبط و … کمک شایان توجهی در تهیه المان مادر نمود.

این المان توسط هنرمند گرامی جناب آقای باباگلی ساخته و پس از تصویب شورای اسلامی شهر در مراسم باشکوهی در روز چهارم فروردین ماه 1397توسط مادر شهید رونمایی و مورد استقبال چشم گیر شهروندان و مسافران این شهر قرار گرفت.