شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر تیران

شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر تیران

امروزه یکی از راهکارها و راهبردهای مؤثر، اثربخش و کارساز در مسأله مدیریت شهری که در قالب مدیریت های استراتژیک، آینده نگری و مشارکت مردمی متجلی می شود. در بعد توسعه شهری، مشارکت شامل دخالت مردم در فرایندهای تصمیم گیری در اجرای طرح ها و سهم آنها از منابع طرح های توسعه و مداخله آنها در ارزیابی اینگونه طرح ها یاد می شود و از طرفی مفهوم مشارکت بر این نکته اشاره دارند که: مشارکت عبارت است از برانگیختن حساسیت مردم و در نتیجه به معنی افزایش درک و توان مردم “.

شهر تیران به مرکزیت شهرستان تیران و کرون، با قدمت 6000 ساله و سطح بالا و غنی در حوزه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و سایر حوزه‌های اقتصادی از قبیل صنعت، تجارت و کشاورزی با ظرفیت‌های فراوان، بستری را مهیا نموده است برای جذب سرمایه بخش خصوصی با رویکرد مشارکت عمومی- خصوصی که یکی از مهم‌ترین محورهای تبیین‌کننده ضرورت تدوین سند سرمایه گذاری پیش روی با همت مدیریت شهری و مشاور می باشد.

در سند سرمایه گذاری شهر که از اردیبهشت ماه سال 1399 تدوین آن آغاز گردید، قابلیت ها و مزیت های رقابتی شهر تیران به تصویر کشیده شده و در برنامه سرمایه گذاری آن حدود 35 بسته سرمایه گذاری در ابعاد مختلف گردشگری- تفریحی، کشاورزی، تجاری – خدماتی، کارآفرینی و تجارت الکترونیک تهیه و با اولویت­های نیاز شهر و همچنین سود سرمایه گذاری طبقه بندی شده که بالغ بر 1/1861 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این پروژه­ها و 5581 تعداد سهم اشتغال ایجاد شده در افق اجرای این برنامه می باشد که بیانگر شرایطی مساعدت و بهینه جهت جذب و مشارکت بخش خصوصی می باشد.

رسیدن به هدف مطلوب این سند، که یک برنامه فرابخشی می باشد منوط به اقدامات مدیریت یکپارچه شهری است که باعث پیشرفت روزافزون این شهر و به تبع آن پویایی و شادکامی شهروندان خود خواهد شد.