فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان

فرصت های سرمایه گذاری استان اصفهان

کارفرما: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

مشاور: مهندسین مشاور نقش و اندیشه مبنا

سال: زمستان 1401

نیل به شایستگی و شهرگی در میزبانی گردشگران به عوامل متعددی وابسته است. اگرچه صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان اصفهان قلمداد شده، اما همچنان بستر کارآمدی جهت جذب و راهبری سرمایه در صنعت گردشگری و رسیدن به شهرگی فراگیر در میزبانی برای اصفهان وجود ندارد.

برای قوام یک ساختار هدفمند و کارا در توسعه سرمایه­ گذاری گردشگری، استقرار مدیریت یکپارچه و کارآمد در تبیین، تغییر و اصلاح عوامل موثر درونی و بیرونی، بیش از پیش مورد نیاز می باشد.

در چند سال اخیر و فراخور مقیاس دانش و تجربه ی گردشگری در اصفهان، تلاش­هایی در راستای توسعه گردشگری صورت پذیرفته اما دستاوردهای آن همچنان برای این خطه از ایران، ناکافی است. باتوجه به ماهیت فرابخشی صنعت گردشگری، بایسته است تا هم­ آیی و نقش آفرینی بازیگران اصلی و همچنین اعضای سازمان مدیریت مقصد گردشگری در اصفهان، بصورت منسجم و در یک راستا برای تحقق حکمروایی خوب صنعت گردشگری حرکت نمایند.

سند پیش­رو بعنوان یک سند مقدماتی، برشی از ظرفیت­ها و فرصت­های گردشگری استان اصفهان جهت معرفی و جذب سرمایه می باشد که توسط مهندسین مشاور نقش و اندیشه مبنا تهیه و تبیین شده است و هم اکنون در دسترس دوستداران این صنعت قرار گرفته است. این سند به عنوان ابزاری کارا، بخشی از برنامه بلند مدت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شناسایی و تحلیل 100 فرصت سرمایه­ گذاری گردشگری استان اصفهان می باشد.