قدیمی ترین شهر جدید ایران در مسیر جذب سرمایه

قدیمی ترین شهر جدید ایران در مسیر جذب سرمایه

امروزه جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که استفاده از منابع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرهاست، چراکه نمی‌توان به راهکارهای سنتی و کلاسیک تأمین منابع برای پاسخگویی به نیازهای رو به افزایش خدمات عمومی و ازوم ارتقاء کیفی زندگی شهروندان در شهرها وابسته بود.

در این راستا و به همت واحد سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری نجف آباد روز سه شنبه مورخ 1401/12/16 کارگاه آموزشی “نقش سرمایه گذاری در توسعه اقتصاد شهری” درتالار فرزانگان فرهنگسرای خارون برگزار شد. در این کارگاه که با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر نجف آباد و مدیران بخشهای مختلف شهرداری نجف آباد همراه بود،  در این نشست مدیرعامل شرکت نقش و اندیشه مبنا به تشریح اهمیت جذب و راهبری سرمایه برای پروژه های شهری پرداخت و بیان داشت که امروزه ابزار “سرمایه” نیاز به توجه بیشتری دارد تا از آن برای پیشبرد اهداف مدیران شهری استفاده گردد.

سرمایه‌گذاری شهری در جهت نیل به شکوفایی و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در شهرها باید بصورت ساختارمند مورد توجه قرار گیرد. از این رو شایسته است تا مدیریت شهری اقدام به ایجاد واحد سرمایه گذاری در داخل شهرداری نموده که عمده وظایف آنها ساماندهی سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی و شهروندان است. سپس از کارشناسان خبره  برای تبیین فرایند علمی تشکیل چارچوب سازمان سرمایه پذیری در شهرداری استفاده نمایند. وی همچنین نسبت به ارائه 23 پروژه جاذب سرمایه در داخل و خارج بافت فرسوده شهر نجف آباد اقدام نمود. ایشان بر لزوم جذب و راهبری سرمایه در بافت­های فرسوده و با رویکرد بازآفرینی و کاهش ناکارآمدی تاکید نموده و خاطر نشان نمودند که دستاورد مطالعات سند بازآفرینی برای محلات ناکارآمد شهر نجف آباد، بیست و سه پروژه ای است که ظرفیت تبدیل شدن به بسته های جاذب سرمایه را با کاربست مدل های مختلف مشارکت را دارد.