طراحی شهری و طرح جامع سه بعدی خیابان شهید بهشتی شاهین شهر

طراحی شهری و طرح جامع سه بعدی خیابان شهید بهشتی شاهین شهر

موقعیت طرح: شهر شاهین شهر

کارفرما: شهرداری شاهین شهر

متراژ پروژه: 1.5 کیلومتر

سال طراحی: 1398

موضوع اصلی پروژه حاضر طرح جامع سه بعدی (طراحی شهری) بلوار شهید بهشتی شاهین شهر است. این خیابان یکی از اصلی ترین خیابان های شمالی-جنوبی منطقه دو شاهین شهر محسوب می شود که با طولی در حدود 1.5 کیلومتر در حدفاصل میدان مسرور و میدان فاطمیه( شهرداری) ایفای نقش می نماید.

برنامه ریزی انجام مطالعات طرح جامع سه بعدی بلوار شهید بهشتی دارای دو بعد اصلی رویه ای و ماهوی است که در مولفه های تاریخی، حقوقی، اجتماعی، اقتصادی، عملکردی، زیبایی شناختی و زیست محیطی به انجام رسیده است. متد انجام این مطالعات چند بعدی، مبتنی بر روش ساختاری- راهبردی و طی فرآیند مشارکتی همه ذی نفعان و ذی نفوذان در دو سطح (حوزه بلافصل) و طراحی (حوزه مداخله) انجام گرفته است.

لازم به توضیح است که این پروژه دارای چند ویژگی خاص و منحصر به فرد به نسبت سایر پروژه های مشابه می باشد:

این محور (بلوار شهید بهشتی) به دلیل کاربری های آن (آموزشی در همه مقاطع)، ورزشی (ورزشگاه تختی)، اداری (شهرداری و مخابرات)، تجاری های خرد (کافه و رستوران و …) و موقعیت قرار گیری اش در شهر، نقش اقتصادی به خود گرفته است این در حالی است که در طرح بالادست مصوب (طرح تفصیلی) با نقش محلی پیشنهاد داده شده است.

بلوار شهید بهشتی از محور های هوشمند و اولیه شاهین شهر محسوب می شود که سبب شده پوشش گیاهی(درخت ها) از قدمت بالایی برخوردار باشند و در نتیجه هزینه اقتصادی و اجتماعی دخل و تصرف در آن ها در روند طراحی را بالا برده است.

برای دیدن انیمیشن طراحی شهری و طرح جامع سه بعدی خیابان شهید بهشتی شاهین شهر به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://www.aparat.com/v/8lULF