باغ ایرانی فولاد شهر

باغ ایرانی فولاد شهر

موقعیت طرح: اصفهان- فولادشهر

کارفرما: شرکت عمران فولادشهر

متراژ ‍‍پروژه: ۲.۵ هکتار

سال طراحی: ۱۳۹۸

قرارداد طراحی باغ ایرانی فولادشهر در تاریخ 19/02/1398 فی ما بین شرکت عمران فولادشهر و این مهندس مشاور منعقد گردید ونتایج بررسی ها و پیشنهادات به تدریج به شرکت عمران ارائه و پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی، گزینه نهایی توسط کمیسیون فنی و تخصصی شرکت عمران فولادشهر به تایید رسید.

محدوده طراحی باغ ایرانی فولادشهر در برزن B شهر قرار دارد. برزن B در قسمت مرکزی شهر در زمینی به مساحت 397 هکتار واقع شده است و از شمال، شرق و جنوب به محدوده مرکز شهری و از غرب به برزن C محدود میشود. محدوده طرح باغ ایرانی فولادشهر مساحتی حدود 2.5 هکتار دارد که در قسمت شمالی بلوار مطهری وقسمت غربی بلوار شهدا واقع می باشد.

در حال حاضر زمین طرح به صورت بایر است. در محل سایت یک پست برق و یک پست گاز وجود دارد که به گفته کارفرما قابل جابجایی است. سایت مورد نظر از سمت شمال با کاربری های آموزشی و تجاری، از سمت شرق به کاربری تجاری، از سمت غرب به گذر و از سمت جنوب به کاربری اداری و تجاری محدود می گردد. خاطر نشان می گردد تعدادی از کاربری های ذکر شده تجاری و اداری برخالف طرح تفصیلی در این نقاط احداث گردیده اند و باعث ایجاد چالش های بصری در طراحی باغ گردیده اند.
دسترسی سواره به محل باغ ایرانی از طریق گذر های اطراف سایت امکان پذیر است. در ضلع شمالی، غربی و جنوبی سایت، گذر سواره امکان دسترسی به سایت را فراهم می کند. همچنین گذر پیاده ای از ضلع شمالی سایت به سمت پارک پرنیان موجود است که در واقع مسیر اصلی پیاده به سایت را تعریف می نماید. در جبهه شمالی و جنوبی سایت پارکینگ های مجموعه تعریف شده است. ورودی اصلی بنا هم راستا با محور پیاده اصلی شهر است. ورودی هایی در هر چهار جبهه سایت تعریف شده است تا علاوه بر خوانایی، سهولت دسترسی به باغ را فراهم نماید.

برای مشاهدی انیمیشن طرح باغ ایرانی فولاد شهر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.aparat.com/v/d5st1